Medlemsfordeler

Det er mange gode grunner til å bli medlem i Den norske jordmorforening. Her får du en oversikt over de viktigste fordelene.

12 GODE GRUNNER TIL Å BLI MEDLEM AV DEN NORSKE JORDMORFORENING:

1. Vi organiserer flest jordmødre

Vi er en rendyrket og spisset organisasjon KUN for jordmødre og jordmorstudenter. Vi vet at du som jordmor er stolt av faget ditt og at dine utfordringer skiller seg fra annet helsepersonell.

2. Vi er selvstendige og tradisjonsrike

Den norske jordmorforening har eksistert i over 110 år og er den eldste fagforeningen for kvinner i Norge. Våre midler, vårt engasjement og våre ansatte har et eneste fokus: jordmødrene!

3. Kort vei til toppen

Den norske jordmorforening er en forening med kort vei til beslutningstaker. Som medlem har du gode muligheter til direkte innflytelse på foreningens politiske og faglige standpunkt. Sekretariatet svarer raskt og har lett tilgjengelige rådgivere.

4. Tidsskrift for jordmødre

Foreningens tidsskrift ble trykket første gang i 1895 og er dermed det eldste fagtidsskriftet for et tradisjonelt kvinneyrke i Norge. Som medlem i Dnj mottar du tidsskriftet 9 ganger per år.

5. Juridisk rådgivning

I Dnjs sekretariat er det ansatt to jurister som kan bistå deg når det oppstår juridiske problemstillinger knyttet til ditt arbeidsforhold. Skulle du ha behov for privatrettslig bistand, dekker vi advokatutgifter på opptil kr 1.000,- for våre medlemmer.

6. Jordmorfaglig oppdatering

I den norske jordmorforening er vi opptatt av fag og vi har som mål å tilby alle våre medlemmer oppdatert og relevant fag og forskningsinformasjon.Vi publiserer artikler og arrangerer fagkurs tilrettelagt for deg som er autorisert jordmor eller jordmorstudent. To ganger i året deler vi ut stipend som alle Dnj-medlemmer kan søke om å motta.

7. Jordmordagene

Hvert år arrangerer Dnj de populære Jordmordagene; et todagers seminar hvor blant annet ny forskning, fagstoff og arbeidsmetoder blir presentert og diskutert. Den norske jordmorforening arrangerer også fagseminarer, kurs og konferanser for tillitsvalgte. Som medlem får du redusert pris på alle våre arrangementer.

8. Lokal lønnspolitikk

Lønn er for mange en sentral motivasjonsfaktor og Dnj fører en lokal lønnspolitikk. Ved lokal lønnsdannelse har du selv mulighet til å påvirke lønnen din direkte på lokalt nivå. I tillegg til råd og veiledning fra våre to jurister, har vi et tillitsvalgtsapparat som kan bistå våre medlemmer under de lokale forhandlingene.

9. Internasjonalt engasjement

Dnj er en aktiv bidragsyter i internasjonalt arbeid og har et tett samarbeid med bl.a. Afghanistankomiteen, FOKUS og Redd Barna. Som organisasjon er vi medlem av Nordisk Jordmorforbund, European Midwifes Assosiation (EMA) og Intenational Confederation of Midwifes (ICM).

10. Fylkesforeninger

Den norske jordmorforening har 19 fylkesforeninger fordelt over hele landet. Fylkeslederne sørger for at medlemmenes interesser blir ivaretatt lokalt og arrangerer både fagkvelder og sosiale sammenkomster.

11. Forsikringsordninger

Den norske jordmorforening har forhandlet fram en svært god kollektiv familieulykkesforsikring gjennom Gjensidige. Forsikringen er obligatorisk og omfatter alle betalende medlemmer av jordmorforeningen mellom 16 og 70 år. Våre medlemmer kan også tegne private forsikringer gjennom Gjensidige og vil da få en rabatt på mellom 14-18 prosent. Les mer her

12. Gratis medlemskap for studenter og det første året etter utdanning

Som studentmedlem i Den norske jordmorforening betaler du ingenting, men har likevel full tilgang til alle våre medlemsfordeler, utenom familieulykkesforsikringen. Første året etter endt utdanning får du også gratis medlemskap!

8.30 28. september - 15.00 29. september 2017

Store Auditorium, Ullevål