Medlemsfordeler

Det er mange gode grunner til å bli medlem i Den norske jordmorforening! Her får du en oversikt over de viktigste fordelene:

1. Vi organiserer flest jordmødre

Vi er en rendyrket og spisset profesjonsforening kun for jordmødre og jordmorstudenter. Vi vet at du som jordmor er stolt av faget ditt og at dine utfordringer skiller seg fra annet helsepersonell. Våre midler, vårt engasjement og våre ansatte har ett eneste fokus: jordmødre.

2. Vi er selvstendige og tradisjonsrike

Den norske jordmorforening er en uavhengig fagforening som har eksistert siden 1908, og vi er den eldste fagforeningen for kvinner i Norge.

3. Juridisk rådgivning

I vårt sekretariat er det ansatt to jurister som kan bistå deg når det oppstår juridiske problemstillinger knyttet til ditt arbeidsforhold. Skulle du ha behov for privatrettslig bistand, dekker vi advokatutgifter på opptil kr 1.000,- for våre medlemmer.

Advokat Bratteng AS - Avtale om advokathjelp som medlemsfordel

Medlemmet kan benytte seg av juridisk førstehjelp i et ubegrenset antall saker i løpet av året. Rettsområder kan være personskade, fast eiendom, reklamasjon, familie, arverett eller annet.

Les mer om advokathjelp som medlemsfordel i DNJ

4. Gratis medlemskap for studenter og det første året etter utdanning

Som studentmedlem i Den norske jordmorforening betaler du ingenting, men har likevel full tilgang til alle våre medlemsfordeler, utenom familieulykkesforsikringen. Første året etter utdanning får du også gratis medlemskap som praktiserende jordmor!

5. Kort vei til toppen

Den norske jordmorforening er en forening med kort vei til beslutningstaker. Som medlem har du gode muligheter til direkte innflytelse på foreningens politiske og faglige standpunkt. Sekretariatet svarer raskt og har lett tilgjengelige rådgivere.

6. Tidsskrift for jordmødre

Foreningens tidsskrift ble trykket første gang i 1895 og er dermed det eldste fagtidsskriftet for et tradisjonelt kvinneyrke i Norge. Som medlem hos oss mottar du tidsskriftet jevnlig gjennom året.

7. Jordmorfaglig oppdatering og stipend

I den norske jordmorforening er vi opptatt av fag og vi har som mål å tilby alle våre medlemmer oppdatert og relevant fag- og forskningsinformasjon. Vi publiserer artikler og arrangerer fagkurs tilrettelagt for deg som er autorisert jordmor eller jordmorstudent. To ganger i året deler vi ut stipend som alle medlemmer kan søke om å motta.

8. Jordmordagene

Hvert år arrangerer vi de populære Jordmordagene; et todagers seminar hvor ny forskning, fagstoff og arbeidsmetoder blir presentert og diskutert. Den norske jordmorforening arrangerer også fagseminarer, kurs og konferanser for tillitsvalgte. Som medlem får du redusert pris på alle våre arrangementer.

9. Lokal lønnspolitikk

Lønn er for mange en sentral motivasjonsfaktor og vi fører en lokal lønnspolitikk. Ved lokal lønnsdannelse har du selv mulighet til å påvirke lønnen din direkte på lokalt nivå. I tillegg til råd og veiledning fra våre to jurister, har vi et tillitsvalgtsapparat som kan bistå våre medlemmer under de lokale forhandlingene.

10. Regioner

Den norske jordmorforening er organisert i 6 regioner, med lokallag fordelt over hele landet. Regionstyrene sørger for at medlemmenes interesser blir ivaretatt lokalt og arrangerer både faglige møter og sosiale sammenkomster.

11. Internasjonalt engasjement

Den norske jordmorforening er en aktiv bidragsyter i internasjonalt arbeid og har et tett samarbeid med bl.a. Afghanistankomiteen, FOKUS og Redd Barna. Som organisasjon er vi medlem av Nordisk Jordmorforbund, European Midwifes Assosiation (EMA) og Intenational Confederation of Midwifes (ICM).

12. Forsikringsordninger og medlemsavtaler

Den norske jordmorforening har samlet alle medlemsfordeler i en egen fordelsportal. Der finner du som medlem fordeler og rabatter fra mange kjente merkevarker. Første gang må du registrere deg i som ny bruker i medlemsportalen, les mer om hvordan på Min Side

Har du allerede registrert deg som bruker, kan du logge deg inn her for å se alle medlemsfordelene.

Gjensidige
Den norske jordmorforening har forhandlet fram en svært god kollektiv familieulykkesforsikring gjennom Gjensidige. Forsikringen er obligatorisk og omfatter alle betalende medlemmer av jordmorforeningen mellom 16 og 70 år. Våre medlemmer kan også tegne private forsikringer gjennom Gjensidige med en rabatt på mellom 14-18 prosent.

Gymo navneskilt

Som medlem får du en godt rabattert pris på spesiallaget personlig navneskilt hos Gymo.no.

Birkenstock
Som medlem får du 20% rabatt på tre ulike Birkenstock-modeller: Arizona, Boston og Pasadena hos Båstad-Gruppen AB.

Brilleland
Som medlem får du rabatt som gir gunstige vilkår ved kjøp av briller og solbriller med styrke.

Fjordkraft

Den norske jordmorforening har inngått spesialavtale med Fjordkraft som gir medlemmer:

• Strøm til spotpris
  • Ingen forskuddsbetaling

I tillegg har du som medlem mulighet til å tegne billig mobilabonnement og du får tilgang til Fjordkrafts fordelsprogram.

Smarthotel

Som medlem bor du rimelig på Smarthotel ved disse stedene:

• Smarthotel Forus
  • Smarthotel Oslo
  • Smarthotel Tromsø.
  • Smarthotel Hammerfest
  • Bergen Harbour
  • Banken Hotel Haugesund

Logg inn på Min side for å se en fullstendig oversikt over alle medlemsfordeler.

Ikke medlem enda? Meld deg inn her!