Lønn og arbeidsforhold

Den norske jordmorforening arbeider for at jordmødre skal ha en lønnsutvikling som gjenspeiler yrkesgruppens kompetanse og ansvar. Vi er opptatt av å trygge gode arbeidsforhold for våre medlemmer.

På jakt etter ny jobb?

Her finner du arbeidsgiverne som trenger din kompetanse som jordmor.

Ønsker du å annonsere? Ta kontakt med vår annonseselger Britt på britt@salgsfabrikken.no.

Informasjon om lønnsnivå blant Dnjs medlemmer. Lønnsstatistikken som vises i kalkulatoren er basert på lønnundersøkelse avholdt blant Jordmorforeningens medlemmer i 2022.

Av anonymitetshensyn vises resultater bare når det er fem eller flere respondenter i det aktuelle søket. Dersom du gjør et valg og ikke får opp noe resultat, er det fordi det er for få respondenter til at vi kan vise det.

Dnj mener at lønnsforholdene skal reflektere lang utdanning, kunnskap, kompetanse, ansvar og innsats. Organisasjonens tariffpolitikk skal gi medlemmene en lønnsutvikling gjennom lokal lønnsdannelse.

Den norske jordmorforening har medlemmer i de ulike tariffområdene Spekter Helse, KS og Oslo kommune. Våre medlemmer er omfattet av det tariffområdet som er gjeldende for den virksomheten de jobber i.

Her finner du nyttige ord- og begrepsforklaringer knyttet til tariffoppgjøret.

Den norske jordmorforening (Dnj) har et godt utbygd tillitsvalgtsapparat.

Lover, forskrifter og direktiver som er relevante for våre medlemmer.

Privatpraktiserende jordmødre eller jordmødre i kommunen jobber etter et takstsystem.