Søk stipend

Nytt! Ekstra stipend høsten 2017! Vi feirer medlemsvekst og faglig engasjerte jordmødre - søk ekstraordinært jordmorstipend innen 1.oktober 2017. 100 000,- kroner i potten!

(Benytt søknadsskjema under)

___________________________

Sentralstyret i Den norske jordmorforening har gleden av å tilby stipend til jordmødre og jordmorstudenter. Jordmorstipendiet er ikke ment å fullfinansiere, men skal gi et bidrag til søkerens forskning, prosjekt eller faglige reise. Søknadsfrist for stipend er 1.mars og 1.oktober (fristen for ekstraordinært jordmorstipend gjelder kun 1.oktober 2017)

Formål:

Stipend fra den norske jordmorforening har som formål å utvikle og kvalitetssikre (utøvelse av) jordmorfaget. Stipendet skal primært brukes til etterutdanning, forsking, fagutvikling og/eller formidling.

Retningslinjer:

• Sentralstyret i Den norske jordmorforening kan sette til side midler for tildeling av stipend til medlemmer av Den norske jordmorforening
  • Sentralstyret fastsetter størrelsen på stipendiene
  • Utlysning av stipendier vil være i Tidsskrift for jordmødre og på Dnj sine hjemmesider
  • Det er to søknadsrunder i året, fristen er 1.mars og 1.oktober
  • Stipend fra Den norske jordmorforening kan søkes av ordinære medlemmer av Den norske jordmorforening
  • Stipend fra Den norske jordmorforening kan søkes av studentmedlemmer av Den norske jordmorforening til kurs og annen faglig aktivitet som ikke inngår i jordmorutdanningen
  • Søknad leveres på eget søknadsskjema som ligger på Dnj sin hjemmeside. Prosjektbeskrivelse og budsjett på en side vedlegges søknaden
  • Stipendene tildeles av sentralstyret etter innstilling fra Dnj sitt stipendutvalg
  • Stipendet skal brukes innen ett år etter tildeling
  • Mottaker forplikter seg til å skrive en kort rapport/fagartikkel/tekst etter avsluttet prosjekt. Regnskap med originalkvittering skal legges ved. Den norske jordmorforening forbeholder seg retten til å publisere rapporten/teksten i Tidsskrift for jordmødre eller på Dnj sin hjemmeside

Dette skjemaet skal benyttes:

Søknader sendes sekretariatet til vurdering, og tildeling skjer etter behandling i sentralstyret.

Søknader sendes per post, eller elektronisk til: FEU@jordmorforeningen.no

Andre stipendordninger:

BAMs reisestipend for jordmødre

Stipendet skal brukes til reiser i inn- eller utland. Formålet med reisen skal være faglig utvikling. I vurderingen skal originalitet og nytte i utøvelsen av jordmor yrket vektlegges. Søknadsfrist 1.mai og 1.november hvert år.

8.30 28. september - 15.00 29. september 2017

Store Auditorium, Ullevål