KS - Kommunal sektor

Det kommunale tariffområdet omfatter Dnjs medlemmer som jobber i kommuner og fylkeskommuner, kommunale og fylkeskommunale foretak med eget medlemskap i KS, og energiverk organisert som kommunale og fylkeskommunale foretak etter kommuneloven.

Kurs i lokale forhandlinger i kommunene

Akademikerne kommune arrangerer kurs i lokale forhandlinger rundt om i landet. Kursinnhold er lokale forhandlinger etter hovedtariffavtalens kap. 3.4 og kap. 5 i det kommunale avtaleområdet pluss kap. 3 i bedriftsavtalen og er for tillitsvalgte og kontaktpersoner.

Den første konferansen arrangeres i Tromsø allerede 29. mai!

I tillegg til konferanser i ukene 22 og 23 vil det arrangeres en rekke steder i uke 34 – 36, det er åpnet for påmelding til alle konferansene FØR sommeren, men påmeldingen til konferansen etter sommeren må vente da disse ikke er helt avklarte. Datoer og steder følger nedenfor, mer informasjon og lenke til påmelding finnes herhttp://akademikerne.no/no/kurs_og_konferanser/

Juni 7-8.06 - Oslo ( med overnatting)

Mai 29.05 - Tromsø

Mai 30.05 - Trondheim

Mai 31.05 - Bergen

Alle kursene starter kl. 09:30 og avsluttes senest kl. 16:00. Registrering fra kl. 09:00.

Deltakelsen på kursene er gratis. Utgifter i forbindelse med reise og opphold og eventuelt dekning av tapt arbeidsinntekt, må avtales med egen medlemsforening.

Slike utgifter skal etter avholdt kurs sendes egen medlemsforening for refusjon. Frist for innsendelse av slike utgifter er 14 dager etter kurset.
Reiseregningsskjema fra egen medlemsforening bør benyttes.

Det bes om påmelding til det kurset som arrangeres nærmest hjemstedet/arbeidsstedet.

Påmelding snarest mulig.

En automatisk bekreftelse blir sendt etter påmelding.

Har du spørsmål til dette er du velkommen til å ta kontakt med Berit G. Syversen eller Ida Engen i Dnj.

12.00 20. september - 12.00 23. september 2018

Quality Hotell Fredrikstad