KS - Kommunal sektor

Det kommunale tariffområdet omfatter Dnjs medlemmer som jobber i kommuner og fylkeskommuner, kommunale og fylkeskommunale foretak med eget medlemskap i KS, og energiverk organisert som kommunale og fylkeskommunale foretak etter kommuneloven.

Tariffsamling for KS-jordmødre!

Dnj arrangerer konferanse for tillitsvalgte og tidligere fylkestillitsvalgte i KS-sektoren 30. og 31. mai på Gardermoen, Oslo.

Se program og mer info her:

For påmelding send mail til forhandlingsleder Berit G. Syversen berit@jordmorforeningen.no
Påmeldingsfrist innen 5.mai!

Kurs i lokale forhandlinger KS-området

Akademikerne kommune arrangerer kurs i lokale forhandlinger rundt om i landet. Kursinnhold er lokale forhandlinger etter hovedtariffavtalens kap. 3.4 og kap. 5 i det kommunale avtaleområdet pluss kap. 3 i bedriftsavtalen og er for tillitsvalgte og kontaktpersoner.

Den første konferansen arrangeres i Bergen allerede 23.mai, og tillitsvalgte oppfordres til å melde seg på.

I tillegg til konferanser i ukene 21, 22 og 23, vil det arrangeres en rekke steder i uke 34 – 36, det er åpnet for påmelding til alle konferansene FØR sommeren, men påmeldingen til konferansen etter sommeren må vente da disse ikke er helt avklarte. Datoer og steder følger nedenfor, mer informasjon og lenke til påmelding finnes her

Kurs før sommeren:

23/5 Bergen, Scandic Neptun

31/5 Oslo, Scandic Solli

7/6 Tromsø, Clarion Hotel The Edge

8/6 Trondheim, Radisson Blu Royal Garden

Alle kursene starter kl. 09:30 og avsluttes senest kl. 16:00. Registrering fra kl. 09:00.

Deltakelsen på kursene er gratis. Utgifter i forbindelse med reise og opphold og eventuelt dekning av tapt arbeidsinntekt, må avtales med Dnj. Slike utgifter skal etter avholdt kurs sendes Dnj for refusjon, med bruk av reiseregningsskjema. Dette må være i hende Dnj innen 4 uker etter kurset er avholdt.

Det bes om påmelding til det kurset som arrangeres nærmest hjemstedet/arbeidsstedet.

Påmelding snarest mulig!

En automatisk bekreftelse blir sendt etter påmelding. Dersom konferansene fulltegnes, forbeholder Akademikerne seg muligheten til å foreta en prioritering av deltakere – i samarbeid med medlemsforeningene.

Har du spørsmål til dette er du velkommen til å ta kontakt med Berit G. Syversen eller Ida Engen i Dnj

9.00 2. november - 16.30 3. november 2017

Thon Hotel Vika Atrium, Oslo

9.51 15. november - 16.00 17. november 2017

Ålesund

9.00 5. desember - 16.30 6. desember 2017

Tromsø, UIT, Teorifagbygget hus 1, auditorium 2

Er du jordmor og har lyst til å gjøre en forskjell for mødre med premature og syke barn?
Engasjert og dyktig jordmor søkes til Nyfødt intensiv i 100 % vikariat
Vestre Viken