Vår organisasjonsmodell

På Landsmøtet i Trondheim 17.-18.september 2015 ble det vedtatt at Den norske jordmorforening går inn for en ny organisasjonsmodell.

Kort oppsummert vil den nye organisasjonsmodellen medføre:

• At fylkesforeningen avvikles og erstattes med 6 regioner og tilhørende lokallag.
  • At sentralstyret vil få en ny sammensetning. Det vil først og fremst bestå av regionsledere som velges elektronisk.
  • At tillitsvalgtapparatet styrkes
  • At forhandlingstilbudet til kommunejordmødrene vil bli bedre med kortere vei til forhandlingskompetent person og bistand i regionen

Å endre organisasjonsmodell er en omfattende prosess og vi ser for oss en forholdsvis lang overgangsperiode. På landsmøtet i Trondheim ble det valgt et interimstyre som vil fungere som sentralstyre frem til etableringen av regionstyrene er gjennomført.Fylkesforeningene vil fortsette som tidligere frem til regionene er på plass. Interimstyret er ansvarlig for å implementere den nye modellen og planen er at de nye regionene og regionstyrene skal være på plass i løpet av høsten 2016/våren 2017.

For mer informasjon om den nye organisasjonsmodellen og implementeringen av denne, ta kontakt med politisk leder Kirsten Jørgensen: kirsten@jordmorforeningen.no

9.00 5. desember - 16.30 6. desember 2017

Tromsø, UIT, Teorifagbygget hus 1, auditorium 2

9.30-16.30 1. februar 2018

Pilestredet 32, Store auditorium, Oslo

9.00 19. september - 16.00 23. september 2018

Fredrikstad

Stillingen innebærer 50 % fast stilling m/ følgetjeneste, kommunen kan tilby en 100 % stilling, da som 50 % sykepleier i kommunen.

Søknadsfrist 14.november 2017

Jordmor 50% vikariat - Familiens hus i Ski kommune
vikariat i ett år fra oppstartdato
Søknadsfrist 8.november 2017