Tynset fødestue - en suksesshistorie!

I 1997 ble fødeavdelingen gjort om til fødestue på Tynset, valget sto mellom full nedleggelse eller omgjøring til fødestue. For seksjonsleder Marion Eggen var det ingen tvil - fødestue var eneste alternativ.

Dnj leder, Kirsten Jørgensen, besøkte Tynset fødestue og møtte en inspirerende gjeng.I prosessen hvor fødeavdelingen ble omgjort til fødestue var seksjonsleder Eggen en mentor og inspirasjon for det andre jordmødre med sin utdannelse og erfaring fra Nederland der hjemmefødsel alltid har vært jordmødres ansvar. På Tynset er kvinnehelseperspektivet godt ivaretatt. Jordmødrene bistår kvinnene under svangerskapet, fødsel, barsel og videre med prevensjonsveiledning.

På bildet; Marion Eggen, Stein Tronsmoen og Kirsten Jørgensen.

-

Direktør Stein Tronsmoen ved Tynset sykehus er en ivrig forkjemper for et lokalt fødetilbud, og han kan ikke få fullrost jordmødrene og deres fokus på kvalitet i fødestua. Han trekker frem jordmødrenes arbeid som eksempel til etterfølgelse for andre avdelinger på sykehuset.

-

På Tynset jobbes det nå med å få tilbake førstegangsfødende til fødestua, da denne gruppen selekteres bort. Dette håper de ansatte det vil bli en endring på fremover.

8.30-16.00 15. januar 2018

Kimen Kulturhus, Sandgata 15, 7500 Stjørdal

9.30-16.30 1. februar 2018

Pilestredet 32, Store auditorium, Oslo

12.00 5. mars - 12.00 7. mars 2018

Storefjell Resort Hotel, Gol

Stillingen innebærer 50 % fast stilling m/ følgetjeneste, kommunen kan tilby en 100 % stilling, da som 50 % sykepleier i kommunen.

Søknadsfrist 14.november 2017

Jordmor 50% vikariat - Familiens hus i Ski kommune
vikariat i ett år fra oppstartdato
Søknadsfrist 8.november 2017