Skuffet over statsbudsjettet

– At det heller ikke i år er øremerket midler til styrking av jordmortjenesten er svært skuffende. Det er kun satt av en pott på 50 millioner til styrking av helsestasjons-og skolehelsetjenesten og jeg undrer meg over hvordan man skal klare å få på plass en tilfredstillende og kvalitetssikret barselomsorg med så lite midler. Barselbesøk av jordmor er kritisk for kvinner som sendes hjem 24 timer etter fødsel, slik praksis nå er på Østlandet.  Vi må slå fast at barselkvinner og de nyfødte nok en gang er underprioritert, sier Kristin Jørgensen, leder Den norske jordmorforening

– Det var riktignok en gledelig nyhet at det er satt av 20 millioner til e-helsekort for gravide. Å få helsekortet digitalisert er etterlengtet for jordmødre, og vil være underlettende og kvalitetssikrende både i svangerskapsomsorgen og under fødselen.  Bekymringen rundt økte oppgaver og stadige nedskjæringer på de store klinikkene er også voksende. Det skjæres ned til benet overalt og det er tydelig for oss at regjeringen ikke har holdt sine løfter når det kommer til jordmortjenesten, verken på de store sykehusene eller i distriktene, sier Jørgensen.

8.30-16.00 15. januar 2018

Kimen Kulturhus, Sandgata 15, 7500 Stjørdal

9.30-16.30 1. februar 2018

Pilestredet 32, Store auditorium, Oslo

12.00 5. mars - 12.00 7. mars 2018

Storefjell Resort Hotel, Gol

Stillingen innebærer 50 % fast stilling m/ følgetjeneste, kommunen kan tilby en 100 % stilling, da som 50 % sykepleier i kommunen.

Søknadsfrist 14.november 2017

Jordmor 50% vikariat - Familiens hus i Ski kommune
vikariat i ett år fra oppstartdato
Søknadsfrist 8.november 2017