Pris til ansatte på fødeavdelingen i Levanger

Hanne Sørvaag og hennes band sørget for en forrykende markering av KLPs Arbeidsgledepris for sykehusansatte i Levanger denne uken.

Det ble yrende liv da jordmødre og andre ansatte ved gynekologi og føde/barselavdelingen ved Helse Nord-Trøndelag HF Levanger sykehus innkasserte sin musikalske vinnerkonsert i KLPs Arbeidsgledepris 2017.

På bildet: Glade vinnene av KLPs Arbeidsgledepris. Jurymedlem og spesialrådgiver i HMS-avdelingen i KLP Hanne Kjersti Grinna (fra venstre), avdelingsleder ved Gyn-/fødeavdelingen Marianne Mathisen, Hanne Sørvaag, damen bak søknaden Randi Dørum og kunde- og salgsleder i KLP, Tormod Vassel.

- Tenk å få vinne ho Hanne. Det sitrer i kroppen, sa en spent Randi Dørum før konserten. Dørum stod bak søknaden fra sykehuset, og var den direkte årsaken til at arbeidsplassen på mange måter ble snudd på hodet denne dagen.

Møtet med artisten ble hjertelig og godt
- Dette er så gøy. Dette er litt spesielt. Jeg føler meg veldig som en premie i dag. Jeg blir virkelig satt pris på, føler jeg, sa en blid og opplagt Hanne Sørvaag før konserten. Hun hadde store forventninger til sitt publikum.
- Når de er så gode på arbeidsglede, er de nok veldig fine som publikum og, sa Hanne Sørvaag, før hun gikk på scenen i sykehusets gymsal, som for anledningen var gjort om til en konsertarena.

Trivsel og kvalitet
Tormod Vassel, kunde- og salgsleder for helseforetakene i Trøndelag, var raus i sine ordelag da han overrakte prisen. Han var ikke i tvil om at riktig vinner var kåret.

- Randi kan fortelle oss at hun har verdens flotteste arbeidsplass. Hun forteller om meningsfylte arbeidsdager i møte med de som skal få barn. Men også om det som skjer i andre enden i livet. Hun forteller om kompetente og dedikerte kolleger, støtte og samhold, sa Vasssel. Han trakk også frem de små tingene som gjorde at ansatte i Levanger trives på jobb. Ledere som baker kake til fredagskaffen, om kurs og hyggelige, sosiale aktiviteter.  Alle de små og viktige tingene som gjør at man trives på jobb.
- Summen av en nydelig beskrivelse av arbeidsmiljøet her på avdelingen gikk rett i hjertet på juryen. Det måtte jo bli dere i Levanger, sa Vassel før han fikk Hanne Sørvaag opp på scenen.

Delte raust
Og Hanne Sørvaag skuffet selvsagt ikke. Den populære låtskriveren og artisten vet å levere musikk av høy kvalitet, og konserten på sykehuset var intet unntak. Hun delte raust fra omstendighetene rundt sine sangtekster, og serverte sanger om kjærlighet, livets mangfoldighet og sterke damer på løpende bånd. Sistnevnte passet kanskje godt på en kvinnedominert arbeidsplass.

- Å, det er så gode vibber herfra. Jeg skjønner godt at dere har fått denne premien. Gratulerer, sa Hanne Sørvaag og avsluttet konserten med sin egen versjon av Benny Borgs «God morgen, min kjære» fra TV2-programmet Hver gang vi møtes, og ikke et øye var tørt.

Damen bak søknaden fra gynekologi og føde/barselavdelingen, Randi Dørum, sammen med premien: Hanne Sørvaag.

Etter gode ord, nydelig musikk, blomster og klemmer var det en rørt Randi Dørum som kom opp på scenen etter konserten.
- At dere i KLP har en sånn konkurranse gjør at vi føler at vi blir sett. At vi løftes frem, sa Dørum. Hun var tydelig rørt.
- Jeg kjenner at gråten tar meg litt. For en fantastisk konsert. Jeg håper dere har kosa dere like mye som meg. Dette er takket være vår gode arbeidsplass og vår arbeidsglede som vi klarer å skape sammen, sa Dørum til sine kolleger i den fullsatte salen.

- Dette er veldig spesielt og bedre enn all verdens lottogevinster.

FAKTA
Målet med KLPs arbeidsgledepris er å fremme yrkesstolthet og arbeidsglede som bidrar til helsefremmende arbeidsplasser rundt om i landet. I tillegg til gynekologi og føde/barselavdelingen ved Helse Nord-Trøndelag HF Levanger sykehus, vant også Tednebakkane omsorgssenter i Øygarden og Vesar og Greve Biogass hver sin konsert med henholdsvis Klovner i kamp og Margaret Berger.

13.15-15.30 16. april 2024

Kreftforeningens Vitensenter