Markering av den internasjonale jordmordagen på Litteraturhuset i Oslo

Jordmorforeningen og Afghanistankomiteen ønsker velkommen til åpent møte på Litteraturhuset for å markere den internasjonale jordmordagen! Møt Feroza Mushtari, leder av Afghan Midwives Association (AMA) og en av de fremste forkjempere for mødrehelse i landet, som besøker Norge i anledning dagen.

Den Norske Jordmorforening har i mange år, gjennom økonomisk og faglig støtte til utdanning, stått i solidaritet med jordmødre i Afghanistan. Afghanistankomiteen har i 35 år arbeidet i solidaritet med det afghanske folk, og støtte til jordmødre og kvinnelige helsearbeidere har vært og er en sentral del av organisasjonens arbeid på landsbygda i landet. Utdanning av jordmødre har vært avgjørende for den store reduksjonen av mødredødelighet i landet det siste tiåret. Men det er fortsatt langt igjen, og Afghanistan er fortsatt et av landene i verden med høyest svangerskapsrelatert dødelighet.

Les mer om arrangementet her: http://www.afghanistan.no/Artikler/2794.html

Tid: 2.mai kl. 18-20
Sted: Litteraturhuset, Wergelandsveien 29 i Oslo

8.30-16.00 15. januar 2018

Kimen Kulturhus, Sandgata 15, 7500 Stjørdal

9.30-16.30 1. februar 2018

Pilestredet 32, Store auditorium, Oslo

12.00 5. mars - 12.00 7. mars 2018

Storefjell Resort Hotel, Gol

Stillingen innebærer 50 % fast stilling m/ følgetjeneste, kommunen kan tilby en 100 % stilling, da som 50 % sykepleier i kommunen.

Søknadsfrist 14.november 2017

Jordmor 50% vikariat - Familiens hus i Ski kommune
vikariat i ett år fra oppstartdato
Søknadsfrist 8.november 2017