Lovforslag skal sikre pensjonerte sykepleiere uavkortet alderspensjon

Regjeringen foreslår å innføre en ordning som sikrer at pensjonerte sykepleiere som arbeider på såkalte pensjonistvilkår ikke får avkortet sin alderspensjon.  Jordmorforeningen ønsker denne lovendringen velkommen da mange av våre medlemmer ble rammet og fikk sin alderspensjon avkortet og måtte jobbe betydelig lavere stillingsprosent.

Dette er en god nyhet for våre medlemmer som jobber på pensjonistavlønning og som ble rammet av endringer i sykepleierpensjonsloven som kom 1.april i år. Dette nye lovforslaget kom i  22.april og vil da gjelde fra 1.juli i år, slik at de som jobber på pensjonistvilkår ikke blir avkortet i sin alderpensjon.

Les mer om lovforslaget her:

8.30-16.00 15. januar 2018

Kimen Kulturhus, Sandgata 15, 7500 Stjørdal

9.30-16.30 1. februar 2018

Pilestredet 32, Store auditorium, Oslo

12.00 5. mars - 12.00 7. mars 2018

Storefjell Resort Hotel, Gol

Stillingen innebærer 50 % fast stilling m/ følgetjeneste, kommunen kan tilby en 100 % stilling, da som 50 % sykepleier i kommunen.

Søknadsfrist 14.november 2017

Jordmor 50% vikariat - Familiens hus i Ski kommune
vikariat i ett år fra oppstartdato
Søknadsfrist 8.november 2017