Julehilsen fra Den norske jordmorforening

Styret og sekretariatet i Dnj har i 2016 arbeidet mye med organisasjonsutvikling gjennom å starte opp med regionaliseringen av Dnj som ble vedtatt på landsmøtet 2015. Vi skal satse på en mer hensiktsmessig organisering av organisasjonen for å møte de utfordringer foreningen har og videre knytte medlemmene enda tettere sammen og styrke vårt viktige tillitsvalgtapparat.

Styret ønsker å nå enda bedre ut til alle våre 2410 medlemmer og at du som medlem skal få større nytte av medlemskapet ditt. Dersom du har innspill til kurs og andre aktiviteter som du savner, er det bare å ta kontakt med politisk leder eller din region eller lokalforening.
Det står mye spennende på programmet i 2017. Styret i Den norske jordmorforening vil arbeide målrettet for medlemmene enten de jobber i kommunehelsetjenesten, på helseforetak, i staten eller privat. Det skal arrangeres både lederkonferanse og flere tillitsvalgtsopplæringer, og vi skal gå for alvor gå i gang med regionalisering.
Sammen med tillitsvalgte i hele organisasjonen vil styret og sekretariatet i 2017 ha et enda større og kraftigere fokus på å sikre og styrke jordmødres arbeidsvilkår. Dette gjennom politisk påvirkning og gjennom at alle medlemmer er ambassadører ute for den største fagorganisasjonen for jordmødre i landet.

Nytt år med trygghet og fordeler

Som medlem i Dnj kan du sikre deg at du fortsatt har den tryggheten i arbeidslivet og de mange fordelene som medlemskapet i Dnj gir. Sentralstyret i Dnj har bestemt at nyutdannede jordmødre som blir medlem hos oss i sitt første arbeidsår får gratis kontingent. Du kan lese mer her om medlemskontingent og medlemsfordeler  .

Dnj vil frem til 28 februar refundere 25% av deltageravgiften til medlemmer som deltar på ICM i Canada. Les mer om dette her.

Hva jobber Den norske jordmorforening med?

I 2016 arrangerte Jordmorforeningen faglige Jordmordager med rekordstor oppslutning. Vi gir råd om lønns- og arbeidsforhold, og har et tillitsvalgtapparat som forhandler lønn lokalt. I tillegg har Dnj vært frempå og aktive når viktig saker for jordmødre har vært ute på politisk høring. Samtidig har Dnjs tillitsvalgte over det ganske land vært med på å prege dagsorden gjennom å ta opp ressursmangel og manglende mulighet til å gi gravide, fødende og barselkvinner det tilbudet de har krav på. Du kan lese her Dnjs høringer for 2016.

Politisk leder og sekretariatet ønsker alle medlemmene en riktig god jul og et godt nytt år!

8.30-16.00 15. januar 2018

Kimen Kulturhus, Sandgata 15, 7500 Stjørdal

9.30-16.30 1. februar 2018

Pilestredet 32, Store auditorium, Oslo

12.00 5. mars - 12.00 7. mars 2018

Storefjell Resort Hotel, Gol

Stillingen innebærer 50 % fast stilling m/ følgetjeneste, kommunen kan tilby en 100 % stilling, da som 50 % sykepleier i kommunen.

Søknadsfrist 14.november 2017

Jordmor 50% vikariat - Familiens hus i Ski kommune
vikariat i ett år fra oppstartdato
Søknadsfrist 8.november 2017