Hvor er jordmor i høring om skolehelsetjeneste og helsestasjon for ungdom?

Dnj har kommet med innspill til høring om skolehelsetjeneste og helsestasjon for ungdom - og jordmor etterlyses i høringsnotatet!

I St.melding 26, Primærhelsemeldingen, ble det foreslått opprettelse av primærhelseteam hvor også jordmor en del av kjernekompetansen i en kommune. Dnj finner det underlig at jordmor ikke er tatt med i høringsnotatet som en samarbeidspartner i skolehelsetjenesten og helsestasjon for ungdom når jordmor skal være en del av kjernekompetansen i kommunen som foreslått i Primærhelsemeldingen. Vi har også merket oss at det at det ikke var jordmor med i arbeidsgruppen.
Les hele høringsinnspillet her: http://www.jordmorforeningen.no/politikk/hoeringssvar/hoeringssvar-2016

8.30-16.00 15. januar 2018

Kimen Kulturhus, Sandgata 15, 7500 Stjørdal

9.30-16.30 1. februar 2018

Pilestredet 32, Store auditorium, Oslo

12.00 5. mars - 12.00 7. mars 2018

Storefjell Resort Hotel, Gol

Stillingen innebærer 50 % fast stilling m/ følgetjeneste, kommunen kan tilby en 100 % stilling, da som 50 % sykepleier i kommunen.

Søknadsfrist 14.november 2017

Jordmor 50% vikariat - Familiens hus i Ski kommune
vikariat i ett år fra oppstartdato
Søknadsfrist 8.november 2017