Ekstra bevilgning gjelder også kommunejordmortjenesten

30.september er søknadsfristen for regjeringens nyutlyste 50 millioner til helsestasjoner og skolehelsetjenesten. Regjeringens kommunikasjon rundt utlysningen har vært misvisende, og man kan oppfatte det slik som at dette kun gjelder for helsesøstre. Det gjør det altså ikke. Mål for ordningen er:

• Styrke kapasiteten og kvaliteten i helsestasjons- og skolehelsetjenesten
  • Styrke arbeidet i kommunen rundt barn, unge, gravide og deres familier
  • Stimulere til økt flerfaglig samarbeid rundt barn, unge, gravide og deres familie

Bakgrunn for bevilgningen: Regjeringen bygger ut helsetilbudet til barn og unge, og har sammen med Kristelig Folkeparti og Venstre perioden 2014-2016 bevilget 667 millioner til helsestasjonene og skolehelsetjenesten gjennom kommunerammen. I tillegg ble det i Stortinget for 2016 bevilget ytterligere 100 millioner til en øremerket tilskuddsordning til kommunene som styrker helsesøstre og andre faggrupper i skolehelse- og helsestasjonstjenesten. Det er fremdeles ubenyttede midler igjen, og tilskuddsmidlene lyses derfor ut på nytt.

Den norske jordmorforening ber alle kommunejordmødre om å legge trykk på sin kommune om å søke midler for å styrke jordmortjenesten i kommunen!

Her finner du mer info og link til søknadsskjema: https://helsedirektoratet.no/tilskudd/helsestasjons-og-skolehelsetjenesten

8.30-16.00 15. januar 2018

Kimen Kulturhus, Sandgata 15, 7500 Stjørdal

9.30-16.30 1. februar 2018

Pilestredet 32, Store auditorium, Oslo

12.00 5. mars - 12.00 7. mars 2018

Storefjell Resort Hotel, Gol

Stillingen innebærer 50 % fast stilling m/ følgetjeneste, kommunen kan tilby en 100 % stilling, da som 50 % sykepleier i kommunen.

Søknadsfrist 14.november 2017

Jordmor 50% vikariat - Familiens hus i Ski kommune
vikariat i ett år fra oppstartdato
Søknadsfrist 8.november 2017