Dnj's kommunejordmor- undersøkelse: Gravide får ikke det tilbud de har krav på

Stortinget har de siste årene bevilget ekstra midler til helsestasjonene og i regjeringserklæringen står det at man skal bygge ut jordmortilbudet i kommunehelsetjenesten. Den norske jordmorforening har nettopp gjennomført en undersøkelse blant landets kommunejordmødre som viser at satsningen på jordmødre ikke blir prioritert.

30 prosent mener at de økte ressursene til helsestasjonene har kommet både jordmor og helsesøster til gode, mens over 40 prosent mener at det kun har gått til helsesøstre. Undersøkelsen viser at kun 36 prosent av landets kommunejordmødre mener at de har fått økte ressurser til stillinger de siste årene.

Les hele artikkelen om kommunejordmorundersøkelsen fra vår siste utgave av Tidsskrift for jordmødre:

8.30-16.00 15. januar 2018

Kimen Kulturhus, Sandgata 15, 7500 Stjørdal

9.30-16.30 1. februar 2018

Pilestredet 32, Store auditorium, Oslo

12.00 5. mars - 12.00 7. mars 2018

Storefjell Resort Hotel, Gol

Stillingen innebærer 50 % fast stilling m/ følgetjeneste, kommunen kan tilby en 100 % stilling, da som 50 % sykepleier i kommunen.

Søknadsfrist 14.november 2017

Jordmor 50% vikariat - Familiens hus i Ski kommune
vikariat i ett år fra oppstartdato
Søknadsfrist 8.november 2017