Dnj-jordmødre har hatt den beste lønnsutviklingen

Den norske jordmorforening står for lokal lønnsdannelse. Vi tror at våre dyktige tillitsvalgte er de som best kan forhandle lønn lokalt for våre medlemmer. Dette har vist seg å lønne seg - siden vi for over 10 år siden gikk inn på denne modellen.

Dnj-jordmødre har hatt den beste lønnsutviklingen de siste årene sammenlignet med tidligere og sammenlignet med uorganiserte og jordmødre tilhørende andre foreninger. At denne modellen lønner seg viser det seg at også andre forbund nå har innsett fordi de i større grad får forhandle lokalt i tillegg til sentralt.

Forhandlingsleder i Dnj var godt fornøyd med Spekter-oppgjøret i 2015.
- Jamt over har Dnjs medlemmer kommet bedre ut enn gjennomsnittet i frontfaget, fortalte forhandlingsleder Linn Guste-Pedersen til Tidsskrift for jordmødre.

Guste-Pedersen sammenlignet også resultatet fra 2015-oppgjøret og så på hva jordmødre som er organisert i NSF har fått opp mot våre medlemmer.
– Jevnt over har våre jordmødre får mer enn NSF. NSF fikk et flatt tillegg på 4000 kroner. Jevnt over har vi fått mer enn 4000. Noen foretak måtte gjøre et grep på tilleggene slik at det generelle tillegget kom under 4000, men totalt sett ble det bedre. Et eksempel på dette er for eksempel fra Helgeland hvor de bare fikk 2500 kroner i generelt tillegg, men vi fikk en betydelig økning på natt og helg. Det er viktig å se totalpakken, og jeg vil påstå at over hele landet har det i år lønt seg å være organisert i Dnj. Også hvis du bare vil sammenligne i kroner og øre, sier Linn Guste-Pedersen.

Høyere lønn ved OUS for Dnj-organiserte
Ved OUS viser lønnstatistikken fra 2015 oppgjøret at Dnj-jordmødre har høyere lønn enn uorganiserte og jordmødre tilhørende andre foreninger.

Har du spørsmål så ta kontakt med oss: dnj@jordmorforeningen.no

8.30-16.00 15. januar 2018

Kimen Kulturhus, Sandgata 15, 7500 Stjørdal

9.30-16.30 1. februar 2018

Pilestredet 32, Store auditorium, Oslo

12.00 5. mars - 12.00 7. mars 2018

Storefjell Resort Hotel, Gol

Stillingen innebærer 50 % fast stilling m/ følgetjeneste, kommunen kan tilby en 100 % stilling, da som 50 % sykepleier i kommunen.

Søknadsfrist 14.november 2017

Jordmor 50% vikariat - Familiens hus i Ski kommune
vikariat i ett år fra oppstartdato
Søknadsfrist 8.november 2017